clip image001

Beleef Egypte vanaf het Nassermeer! Geen file varen op de Nijl aan boord van een drijvende hotelflat, maar vanaf een 5 star Movenpick cruise. Reizen met de rust en luxe van rond 1900 maar met het comfort van de 21ste eeuw. Een geweldige gelegenheid om Egypte te beleven. Een unieke reis voor de enthousiaste Egypte reiziger. De bootreis over het Nassermeer wordt gemaakt aan boord van de MS Prince Abbas . Verder verblijft  u in de beste hotels die Egypte te bieden heeft. Tijdens de cruise op het Nasser meer is de verzorging op basis van vol pension.

De prijs is inclusief :

1. alle in het programma genoemde excursies
  2. alle entreegelden volgens programma
  3. all lokale belastingen
  4. verzorging volgens programma
  5. U verblijft in 5 sterren hotels Meriden Pyramids, Isis Aswan & Sonesta Luxor
  6. Vlucht Amsterdam - Cairo & Luxor - Cairo
  7. Vertrekdatum  24 Maart

Reis kosten per persoon : € 2595,- op basis van 2 persoonskamer

Toeslag 1 persoons kamer hotel/cruise € 675,-

Maximaal aantal deelnemers : 18 - minimum 10

Reisvoorwaarden : conform ANVR reisvoorwaarden ; laatste versie.

Het Programma

Vrijdag 24 maart

Amsterdam – Cairo inchecken ***** Hotel in het piramiden district.

Zaterdag

SakkaraExclusieve excursie over de ontwikkeling van de piramides. Wij bezoeken het Imhoteb museum bij de ingang van het tempelcomplex rond de trappiramide van Sakkara. Waar wij verder het Serapeum, en het graf van Ti met zijn beroemde muurschilderingen bezoeken. Wij sluiten de excursie af met bezoek aan de knikpiramide van Dashur en de ingestorte piramide van Maidoum. Ontbijt - Diner incl.

Zondag

In de ochtend bezoek aan het splinternieuwe Grand Egyptian Museum o.a. de schatten van Toet Ank Amon. ’s Middags bezoeken wij de grote piramide van Gizeh, de sfinx en het zonneschip. ‘s Avonds rijden wij met de nachttrein naar Aswan. U verblijft in 2 persoon couchettes

Ontbijt - lunch en Diner in de trein.inclusief.

Maandag- Donderdag

Toet Ank AmonNa aankomst in Aswan met de bus naar Aboe Simbel en inscheping aan boord van de M.S. Prince Abbas. Van maandag t/m donderdag zijn wij aan boord van M.S. Prince Abbas In deze dagen bezoeken wij de tempels van Aboe Simbel incl. Sound & Light show en de tempels die langs de oevers van het Nassermeer zoals de tempels van Dakka, Quban, Sebua en Amada. Vanaf het schip wordt u met een sloep aan land gebracht om de tempels te bekijken. Al deze tempels zijn in de  jaren zestig door

Zonneschip

Unesco verplaatst om ze te redden van het wassende  water van het nieuwe Nassermeer. Van het schip kijken wij ook naar de opgravingen van Kasr Ibrim. Voor het ontstaan van het meer was dit een bergvesting die de toegang tot Egypte bewaakte.

Vrijdag

Terugkomst in Aswan - Bezoek aan de High Dam - The Unfished Obelisc and Philea Island . Per boot naar ons hotel op een eiland in de Nijl. - diner.

Zaterdag

Een rustige busreis naar Luxor  met de gelegenheid te genieten van het landschap van Opper Egypte. Bezoek aan de tempels van Kom Ombo en Edfu. Overnachting in Luxor in een 5 sterren hotel aan de Nijl. Ontbijt - Diner inclusief.

Zondag

Bezoek aan de tempels van Luxor en Karnak -

Maandag

Vrij te besteden . Optioneel bezoek aande bazaar en Luxor Museum.

Dinsdag

LuxorWij bezoeken het dorp van de bouwers van de koningsgraven. Wij lopen vanuit hun dorp over de berg naar het Dal der Koningen.. Onderweg geniet u van het prachtige uitzicht over het Nijldal en de tempel van Hatshepsut.

In het dal der Koningen  bekijken wij de graven van Toetmosis III, Ramses VI, Amenhotep II en Toet Ank Amon. Wij maken voor de specifieke graven enig voorbehoud omdat de autoriteiten van tijd tot tijd sommige graven sluiten omdat de luchtvochtigheid te hoog is geworden en schade brengt aan de  muurschilderingen.

Het bezoek aan het graf van Ay in West Vallei is optioneel. Dit hangt af van de tijd die wij nodig hebben om het eerste deel van het programma af te werken.

Woensdag

Medinet Habu

In de loop van de middag vliegen we terug naar Cairo - transfer naar ons hotel op Zamlek Island - "s Avonds diner op een Nile Cruise boot.

Donderdag

Bezoek aan de het district rond het koptisch museum, de Citadel en de bazar van Khan el Khalli  - Locatie diner in overleg.

Vrijdag

Ontbijt - transfer naar luchthaven - Terug naar Amsterdam.